Holland & Barrett wordt de komende jaren partner van de KNLTB in Nederland en Tennis Vlaanderen in België. Met dit nieuwe partnership willen de organisaties mensen helpen om langer, fitter en met meer plezier op de baan te staan: meer gezonde tennisjaren, met de kracht van de natuur.
Holland & Barrett helpt mensen om vitaler te leven, met de focus op voeding, ontspanning, slaap en beweging. Het supporten van de sport tennis is dan ook een natuurlijke match voor het merk: het is een sport die je op élk niveau kunt blijven beoefenen en die, zo blijkt uit onderzoek, een positieve bijdrage levert aan een langer gezond leven.
Als gezondheidspartner van de KNLTB wordt Holland & Barrett zichtbaar op alle officiële toernooien en tennisverenigingen. Het partnership start op 1 december 2025 en het heeft een lange termijn intentie van vier jaar lang. Het NK Tennis in Nederland is het eerste grote externe evenement waar Holland & Barrett voor het publiek zichtbaar zal zijn.
Tennissers leven langer
Tennis is een sport waarin je niet alleen punten scoort, maar vooral gezonde jaren. Onderzoek toont aan dat tennissers tot wel 9,7 jaar langer leven dan mensen die niet regelmatig bewegen.* Dit komt door de unieke combinatie van fysieke intensiteit, mentale scherpte en sociale interactie. Maar liefst 83% van de tennissers speelt voor hun gezondheid: niet om te winnen, maar om zich goed te voelen, energie op te doen en fit te blijven.**
“Tennis draagt aantoonbaar het meest bij aan meer gezonde levensjaren, wat perfect aansluit bij Holland & Barrett als supporter van gezondheid,” zegt Christa de Wal, Director of Marketing van Holland & Barrett. “We zijn geen merk dat draait om prestatie of competitie, maar zien onszelf als gids die mensen helpt gezonder te leven. We zijn trots dat we tennissers kunnen ondersteunen met de kracht van de natuur, zodat ze langer fit, energiek en veerkrachtig blijven. Het partnership benadrukt onze betrokkenheid bij een bewuste, gezonde leefstijl.”
Pascal Kamp, Senior Manager Marketing & Partnerships KNLTB: "Samen met alle clubs zorgen we ervoor dat zoveel mogelijk mensen met plezier en zo lang mogelijk blijven tennissen. Met Holland & Barrett als gezondheidspartner helpen we spelers bewuste en gezonde keuzes te maken. Zowel op als naast de baan.”
Van leeftijd naar leefkwaliteit
Holland & Barrett wil mensen inspireren om de kracht van de natuur te gebruiken om hun gezondheid te versterken, gebaseerd op vier pijlers: voeding, ontspanning, slaap en beweging. Met de missie ‘Van leeftijd naar leefkwaliteit’ vraagt het merk aandacht voor
preventieve gezondheid: hoe we niet alleen ouder worden, maar vooral meer gezonde jaren toevoegen. Dat is urgenter dan ooit, want het aantal gezonde levensjaren staat onder druk. Het gaat uiteindelijk niet om hoe oud je wordt, maar om hoe goed je leeft.
*The Copenhagen City Heart Study, 2018
** Markteffect, 2021